HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

dinsdag 27 maart 2012

Book to buy | The Happiness Project



Mijn boeken wishlist wordt langer en langer en het boek dat ik als laatste aan mijn rij wensen heb toegevoegd heet The Happiness Project. Ik kwam deze titel tegen op een Amerikaanse website en de cover sprak me direct aan. Nadat ik snel verder las, kwam ik erachter dat dit boek, dat is geschreven door Gretchen Rubin, een bestseller te zijn (en ja, daardoor wil ik het extra graag hebben want het is niet voor niets een bestseller natuurlijk. Ja toch!). Lees snel of dit ook interessant leesvoer voor jou is!


Een paar jaar geleden zat ik in de bus en ik vroeg mezelf af: wat wil ik in het leven? Mijn antwoord luidde: ‘Ik wil gewoon gelukkig zijn’ en ik realiseerde me dat ik nooit nadacht over geluk en hoe ik gelukkiger zou kunnen worden. Op dat moment zag ik twee dingen: ik was niet zo gelukkig als ik zou kunnen zijn, én mijn leven zou niet veranderen tenzij ik het zelf veranderde. Ik besloot me een jaar lang te wijden aan geluk.

Ben jij ook iemand die alle reden heeft om gelukkig te zijn? En heb je desondanks het gevoel dat je eigenlijk nóg gelukkiger zou kunnen zijn? Dan is dit hét boek voor jou. Gretchen Rubin had alles: een man, twee leuke kinderen, een mooi huis en een goede baan, maar toch was ze niet zo gelukkig als ze zou kunnen zijn. Ze concludeert dat de enige die daar iets aan kan veranderen zij zelf is, en besluit zich een jaar lang te wijden aan het vinden van geluk. Iedere maand concentreert ze zich op een ander aspect van haar leven en zo probeert ze stap voor stap een gelukkiger mens te worden. Na 12 maanden hoopt ze antwoord te kunnen geven op de vraag: heb je je geluk in eigen hand?

Nieuwsgierig geworden naar het geluksproject? Je kunt het boek (in het Engels) onder andere hier bestellen voor € 14,99. Dit boek is trouwens ook vertaald naar het Nederlands onder de naam: Het Geluk Project. De Nederlandse versie kun je hier bestellen voor € 12,50.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten