HOME   newspaper  webshop  needsomething  mailenwin  aboutandcontact  twitter  facebook 

zaterdag 10 maart 2012

Creatief | Ik kan breien!

Een aantal weken geleden heeft mijn oma van 81 me leren haken en gisteren stond er een andere creatieve activiteit op de planning: een dagje breien! Mij oma had haar breinaalden en wat wol van zolder gehaald en bleek het breien (dat ze heel lang heeft gedaan maar de laatste jaren niet meer kon vanwege haar slechte handen) niet verleerd. Moeiteloos en vliegensvlug liet ze mij de kunst van het breien zien. Tja daar kan ik zeker nog wat van leren, want na even goed meekijken was het mijn beurt en ik was natuurlijk tien keer zo langzaam en liet nogal eens een steekje vallen (letterlijk). Maar goed ik ben natuurlijk een beginneling en oefening baart kunst!

Inmiddels lukt het aardig en ik moet zeggen dat ik breien een ontspannende bezigheid vind. Ik wil er dus ook mee blijven oefenen en daarom wil ik binnenkort beginnen aan een (en verrassend is dit niet): sjaal! Ja, ik weet dat de winter bijna voorbij is maar ik denk ook niet dat ik heel vlot zal zijn (ik vind nogal veel dingen leuk waardoor ik mijn tijd over allerlei verschillende bezigheden en hobby's moet verdelen). Ik ga binnenkort wel vast even een mooie kleur katoen uitzoeken in de breiwinkel zodat ik snel een begin kan gaan maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten